LOGO

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » SEAT » CO POWIECIE O SEACIE?

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Co powiecie o Seacie?

  
wyczyn
04.03.2008 19:47:53
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Pułtusk

Posty: 128 #72594
Od: 2008-3-1


Ilość edycji Admina: 1
co mozecie powiedziec o Seacie... mnie interesuje Leon z silnikiem TDI... i tu pytanie do kolegi Amber_Uniden jak sie spisuje, jakie koszty eksploatacji na co zwracac uwage, jakie ma spalanie... ??
_________________
VoLvO JeSt BoGiEm, ToNy NaŁoGiEm, HaMuLeC PoDsTaWa, CoFaNiE ZaBaWa moje gg 9401031
  
Angelika16
04.03.2008 22:27:27


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Września

Posty: 11 #72740
Od: 2008-3-4
Mój tato ma Passata TDI z 2001 roku, te silniki było montowane we wszystkich markach koncernu Vw. My mamy wersję 110 konną, pali bardzo mało (nie wiem dokładnie ile), jest całkiem szybki no i nie psuje się w ogóle wesoły
  
Drajwer19
04.03.2008 22:39:13
poziom 2

Grupa: Administrator 

Posty: 93 #72749
Od: 2008-3-1
Zgadzam się, silniki z serii TDI są nadzwyczaj oszczędne dynamiczne i niezawodne, do tego robią rekordowe przebiegi.
  
Pako
06.03.2008 20:22:31
poziom 2



Grupa: Administrator 

Posty: 70 #74047
Od: 2008-2-28
Niemieckie TDI to najlepsze co moze byc pod maska po Silnikach M-Power w BMWwesoły
  
Amber_Uniden
07.03.2008 13:01:08
poziom 3



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Zwoleń

Posty: 178 #74322
Od: 2008-2-27


Ilość edycji wpisu: 1
Na początek krótkie przypomnienie podstawowych określeń:

TDi -jest to silnik wysokoprężny, turbodoładowany, z bezpośrednim wtryskiem paliwa którym jest olej napędowy.

W Leonach występują tylko silniki wysokoprężne o pojemności 1,9litra - które są opisane poniżej

Wyróżniamy 2 główne grupy silników TDi

TDi VP - czyli silnik w którym zasilanie odbywa się przed pompę rotacyjną (VP) a paliwo trafia do bezpośrednio do cylindra poprzez wtryskiwacze (które można tuningować )

Silniki te posiadają odpowiednio moce: 90, 110KM

TDi PD - czyli silnik w którym zasilanie odbywa się poprzez pompowtryskiwacze. Ten silnik nie posiada pompy rotacyjnej ani wtryskiwaczy, występuje jedynie pompa wstępnego zasilania znajdująca się w zbiorniku paliwa. Za wytworzenie ciśnienia wtrysku oraz sam wtrysk odpowiadają cztery pompowtryskiwacze umieszczone w głowicy.

Silniki te dysponują mocą odpowiednio: 90KM (seat alhambra), 101KM, 105KM, 115KM, 130KM, 150KM w Leonach występują te dwa ostatnie.

Zależy też wszystko od nr silnika

Leon 1999 - 2003 1.9 SDI AQM 64 KM
Leon 1999 - 2003 1.9 TDI AGR 90 KM
Leon 1999 - 2003 1.9 TDI ALH 90 KM
Leon 1999 - 2003 1.9 TDI AHF 110 KM
Leon 1999 - 2003 1.9 TDI ASV 110 KM
Leon 2001 - 2003 1.9 TDI ASZ 130 KM
Leon 2001 - 2003 1.9 TDI ARL 150 KM

Wyżej wymienione motorki pakuje sie też do BORY TOLEDO OCTAWI I A3

Teraz troche o Leonie i Tolku jak się sprawują....Toledo jest częsciej jeżdzone jest poprostu niedozajechania zawieszenie ok częsci tanizna w porównaniu do innych marek i takie tam bzdety, leon jest strasznie szybki, ale tu wole nie pisać nic długiego tylko powiedzieć POLECAM to słowo wszystko wyjaśni...Co do spalania to Ci nie powiem ile serja pali bo pali tyle ile wlejesz tolka mam zchipowanego a Leon ma 150 ps ale z tego co pamietam to z Tolka na trasie wycisnąłem 4,1 ale to jazda do 130...
_________________
Uniden 510 XL + Lemm mobil: []Seat Toledo 1,9 TDI AGR 90 PS + Chip mod + nowe wtryski na 142 PS 300 Nm v-max 210 km/h []Seat Leon Top Sport® 150 PS 320 Nm v-max 240 km/h - standard []Fiat Cinquecento 700 Biała Śmierć - 32 PS + nowy gaźnik:D v-max 135 km/h GG-7147919 e-mail - amber25@op.pl www.leonclub.pl
  
Amber_Uniden
07.03.2008 13:04:13
poziom 3



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Zwoleń

Posty: 178 #74323
Od: 2008-2-27
Jak jeździć TDi i o czym należy pamiętać i co należy wiedzieć

1. Dbaj o dobry olej w silniku
2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km) jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km
3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych,
w przypadku bardzo dużych mrozów odczekaj 10-20 sec po zgasnieciu kontrolki swiec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.
4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator
5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami.
6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do temperatury roboczej
7. Temperatura pracy TDi zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st.C, nie zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp. wody, należy oczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę ż olej osiągnie właściwą temp. pracę .
8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na brak smarowania
9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj - parę minut.
10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli Pizdowatego Stylu Jazdy) ; Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?- Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności przewietrzyć.
11. TDi poddany chiptuningowi nie traci na swojej użyteczności i żywotności po warunkiem zastosowania się do wszystkich powyższych zasad.
12. Każde TDi zużywa olej – jedne silniki go biorą więcej drugie mniej. Nie powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej niż 1litr między wymianami.
13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny) to normalne w TDi
14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje nie wiele a za to ma wpływ na trwałość wielu elementów osprzętu silnika.
15. Dbaj o to aby nie był niczym zakłócony nawiew na intercooler (w skrócie IC) czyli chłodnicę powietrza doładowującego znajdujący się najczęściej tuż przed przednim prawym kołem.
16. Zastosowanie stożkowych filtrów powietrza oraz wkładek nasączanych olejem może (ale nie musi) skrócić żywotność przepływomierza - lepiej częsciej wymieniać filtr papierowy
17. Dbaj o sprzęgło - bo kosztuje trochę $$
18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i moc - i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi zakresami .
19. Każde TDi od czasu do czasu lubi puścić czarnego dymka - nie należy się tym martwić chyba że dzieje się to zbyt często i zostawiasz za sobą czarną zasłonę dymną
20. Każdy diesel kiedyś się zepsuje tylko od Ciebie zależy kiedy to będzie
bardzo szczęśliwy
_________________
Uniden 510 XL + Lemm mobil: []Seat Toledo 1,9 TDI AGR 90 PS + Chip mod + nowe wtryski na 142 PS 300 Nm v-max 210 km/h []Seat Leon Top Sport® 150 PS 320 Nm v-max 240 km/h - standard []Fiat Cinquecento 700 Biała Śmierć - 32 PS + nowy gaźnik:D v-max 135 km/h GG-7147919 e-mail - amber25@op.pl www.leonclub.pl
  
wyczyn
07.03.2008 17:13:43
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Pułtusk

Posty: 128 #74434
Od: 2008-3-1
no pieknie to opisales poprostu cudo i napewno sie to przyda wielkie dzieki kolego
_________________
VoLvO JeSt BoGiEm, ToNy NaŁoGiEm, HaMuLeC PoDsTaWa, CoFaNiE ZaBaWa moje gg 9401031
  
Amber_Uniden
07.03.2008 20:48:43
poziom 3



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Zwoleń

Posty: 178 #74646
Od: 2008-2-27
słuchaj no troche siedze w tym temacie silniki disla TDI mnie kręcą bo są solidne i dobre disli dużo miałem i tat od podstaw wiem co jak do czego...dodam jeszcze że w Tolku i Leo były wymieniane rozrządy koszt 430 zł
tam jest pasek-najlepszy Gates
2 rolki no to zależy najlepiej SKF albo orginał Luk
i napinacz też Luk, dochodzi jeszcze pompa wody ona kosztuje 100 zł ruville i raczej jej sie nie wymienia...ale jak ktoś chce być ideałem to może sobie taką zafundować...w Toledo też padła przepływka ale to nawet benzynki często dotyka to orginał Bosha 250 zł...mam Vaga-interfejs diagnostyczny moge kasowac błędy sprawdzać turbo itp jakby co.
W zawieszeniu w Leon jeszcze nie dłubałem jedynie w toledo gumki stabilizatora 2 stuki 6 zł za sztuke tarcze org. 200 zł na przód...no to chyba tyle co wymienione było w Toledo w ciągu 2 lat użytkowania pomijając chipa i wtryski.
_________________
Uniden 510 XL + Lemm mobil: []Seat Toledo 1,9 TDI AGR 90 PS + Chip mod + nowe wtryski na 142 PS 300 Nm v-max 210 km/h []Seat Leon Top Sport® 150 PS 320 Nm v-max 240 km/h - standard []Fiat Cinquecento 700 Biała Śmierć - 32 PS + nowy gaźnik:D v-max 135 km/h GG-7147919 e-mail - amber25@op.pl www.leonclub.pl
  
wyczyn
07.03.2008 22:52:45
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Pułtusk

Posty: 128 #74744
Od: 2008-3-1
no to tak naprawde odpukac malo sie psuje a czesci nie sa drogie, widze wlasnie ze sie interesujesz dieslami
_________________
VoLvO JeSt BoGiEm, ToNy NaŁoGiEm, HaMuLeC PoDsTaWa, CoFaNiE ZaBaWa moje gg 9401031
  
Amber_Uniden
08.03.2008 11:43:46
poziom 3



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Zwoleń

Posty: 178 #74939
Od: 2008-2-27
no wiesz ta turbina, ten moment obrotowy to spalanie bardzo szczęśliwybardzo szczęśliwy
_________________
Uniden 510 XL + Lemm mobil: []Seat Toledo 1,9 TDI AGR 90 PS + Chip mod + nowe wtryski na 142 PS 300 Nm v-max 210 km/h []Seat Leon Top Sport® 150 PS 320 Nm v-max 240 km/h - standard []Fiat Cinquecento 700 Biała Śmierć - 32 PS + nowy gaźnik:D v-max 135 km/h GG-7147919 e-mail - amber25@op.pl www.leonclub.pl
  
wyczyn
08.03.2008 12:17:59
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Pułtusk

Posty: 128 #74947
Od: 2008-3-1
no wlasnie mnie tez dla tego Diesle ciagna bo malo pala i maja nizla moc
_________________
VoLvO JeSt BoGiEm, ToNy NaŁoGiEm, HaMuLeC PoDsTaWa, CoFaNiE ZaBaWa moje gg 9401031
  
Amber_Uniden
08.03.2008 12:27:35
poziom 3



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Zwoleń

Posty: 178 #74951
Od: 2008-2-27
jeszcze zalezy jakie disle...z biegiem czasu i disle przekształcają się silniki na PD są cholernie wrażliwe na lewą ropę i łatwo je zajeździć, teraz francuzi wynaleźli common raila to jest między innymi 1,9 DCI w renówkach i japońce wzięli od nich pomysła pakując D4-D, a także fiat MultiJet-y podobno common rail jest spoko nawet bardzo spoko niestety niemcy ładują go narazie do Audi A6 3,0 TDI
_________________
Uniden 510 XL + Lemm mobil: []Seat Toledo 1,9 TDI AGR 90 PS + Chip mod + nowe wtryski na 142 PS 300 Nm v-max 210 km/h []Seat Leon Top Sport® 150 PS 320 Nm v-max 240 km/h - standard []Fiat Cinquecento 700 Biała Śmierć - 32 PS + nowy gaźnik:D v-max 135 km/h GG-7147919 e-mail - amber25@op.pl www.leonclub.pl
  
wyczyn
09.03.2008 16:23:13
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Pułtusk

Posty: 128 #75572
Od: 2008-3-1
moj wujo ma nowa lagune w Dieselku ale niestety zalewal sie na slabych stacjach i kilka razy na laweice juz jechala ta renowka ale od czasu gdy tankuje na lepszych stacjach i leje najelsza rope to nic sie nie dzialo i nie ma zadnych problemow z silnikiem
_________________
VoLvO JeSt BoGiEm, ToNy NaŁoGiEm, HaMuLeC PoDsTaWa, CoFaNiE ZaBaWa moje gg 9401031
  
Amber_Uniden
10.03.2008 14:38:06
poziom 3



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Zwoleń

Posty: 178 #76004
Od: 2008-2-27
w tej lagunce pewnie DCI...
_________________
Uniden 510 XL + Lemm mobil: []Seat Toledo 1,9 TDI AGR 90 PS + Chip mod + nowe wtryski na 142 PS 300 Nm v-max 210 km/h []Seat Leon Top Sport® 150 PS 320 Nm v-max 240 km/h - standard []Fiat Cinquecento 700 Biała Śmierć - 32 PS + nowy gaźnik:D v-max 135 km/h GG-7147919 e-mail - amber25@op.pl www.leonclub.pl
  
wyczyn
10.03.2008 17:08:28
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Pułtusk

Posty: 128 #76107
Od: 2008-3-1
oczywiscie
_________________
VoLvO JeSt BoGiEm, ToNy NaŁoGiEm, HaMuLeC PoDsTaWa, CoFaNiE ZaBaWa moje gg 9401031
  
Amber_Uniden
11.03.2008 14:58:29
poziom 3



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Zwoleń

Posty: 178 #76529
Od: 2008-2-27
no widzisz jak jak znam te problemy diselków... i w dodatku ta Laguna pewnie piła paliwo lepiej niż rusek wódke...
_________________
Uniden 510 XL + Lemm mobil: []Seat Toledo 1,9 TDI AGR 90 PS + Chip mod + nowe wtryski na 142 PS 300 Nm v-max 210 km/h []Seat Leon Top Sport® 150 PS 320 Nm v-max 240 km/h - standard []Fiat Cinquecento 700 Biała Śmierć - 32 PS + nowy gaźnik:D v-max 135 km/h GG-7147919 e-mail - amber25@op.pl www.leonclub.pl
  
wyczyn
11.03.2008 18:34:38
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Pułtusk

Posty: 128 #76680
Od: 2008-3-1
nie no az tak duzo nie palila ale troszke... ogolnie to wujo nie narzeka na nia ale powiedzial ze jak ja sprzeda to juz zadnego francuza nie kupi
_________________
VoLvO JeSt BoGiEm, ToNy NaŁoGiEm, HaMuLeC PoDsTaWa, CoFaNiE ZaBaWa moje gg 9401031
  
Amber_Uniden
12.03.2008 16:17:06
poziom 3



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Zwoleń

Posty: 178 #77141
Od: 2008-2-27
potem kupi niemca, jak kazdy użytkownik....i tak wczesniej czy później przejdzie na TDI
_________________
Uniden 510 XL + Lemm mobil: []Seat Toledo 1,9 TDI AGR 90 PS + Chip mod + nowe wtryski na 142 PS 300 Nm v-max 210 km/h []Seat Leon Top Sport® 150 PS 320 Nm v-max 240 km/h - standard []Fiat Cinquecento 700 Biała Śmierć - 32 PS + nowy gaźnik:D v-max 135 km/h GG-7147919 e-mail - amber25@op.pl www.leonclub.pl
  
Amber_Uniden
13.03.2008 15:54:14
poziom 3



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Zwoleń

Posty: 178 #78069
Od: 2008-2-27
Dokładne oznaczenie silników...

Leon 1M

Leon 1999 - 2003 1.4 AHW 75 KM
Leon 1999 - 2003 1.4 APE 75 KM
Leon 1999 - 2003 1.4 AXP 75 KM
Leon 1999 - 2003 1.6 AEH 100 KM
Leon 1999 - 2003 1.6 AKL 100 KM
Leon 1999 - 2001 1.6 APF
Leon 1999 - 2003 1.6 AUS 105KM
Leon 1999 - 2003 1.6 AZD 105KM
Leon 1999 - 2003 1.8 AGN 125 KM
Leon 1999 - 2003 1.8 APG 125 KM
Leon 1999 - 2003 1.8 Turbo AJQ 180KM
Leon 1999 - 2003 1.8 Turbo APP 180KM
Leon 1999 - 2003 1.8 Turbo ARY 180KM
Leon 1999 - 2003 1.8 Turbo AUQ 180KM
Leon 1999 - 2003 1.9 SDI AQM 64 KM
Leon 1999 - 2003 1.9 TDI AGR 90 KM
Leon 1999 - 2003 1.9 TDI AHF 110 KM
Leon 1999 - 2003 1.9 TDI ALH 90 KM
Leon 1999 - 2003 1.9 TDI ASV 110 KM
Leon 1999 - 2001 2.3 AGZ 150 KM
Leon 1999 - 2001 2.3 AQN 170 KM
Leon 1999 - 2003 2.8 AUE 204 KM
Leon 2001 - 2003 1.9 TDI ASZ 130 KM
Leon 2001 - 2003 1.9 TDI ARL 150 KM
Leon 2002 - 2003 1.6 BCB 105 KM
Leon 2002 - 2003 1.8 Turbo AMK 210 KM
Leon 2002 - 2003 2.8 BDE 204 KM
Leon 2003 - 2005 1.8 Turbo BAM 225 KM

Leon 1P

Benzyna:
1.6 - BGU,BSE,BSF (102 KM)
1.6 FSI - BAG,BLP,BLF (115 KM)
1.8T FSI - BYT, (160 KM)
2.0FSI - BLY,BVZ,BLX,BLR,BMB,AXW,BVY,BPY (150 KM)
2.0T FSI - AXX,BWA (200 KM)
2.0T FSI - BZC,BHZ (265 KM)
3.2 - BDB,BMJ,BUB (250 KM)

Diesel:
1.9 TDI BKC,BXE,BLS (105 KM)
2.0 TDI AZV 16V (136 KM)
2.0 TDI BMM 8V (140 KM)


2.0 TDI BKD 16V (140 KM)
2.0 TDI BMN (170 KM)

_________________
Uniden 510 XL + Lemm mobil: []Seat Toledo 1,9 TDI AGR 90 PS + Chip mod + nowe wtryski na 142 PS 300 Nm v-max 210 km/h []Seat Leon Top Sport® 150 PS 320 Nm v-max 240 km/h - standard []Fiat Cinquecento 700 Biała Śmierć - 32 PS + nowy gaźnik:D v-max 135 km/h GG-7147919 e-mail - amber25@op.pl www.leonclub.pl
  
wyczyn
13.03.2008 16:54:34
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Pułtusk

Posty: 128 #78139
Od: 2008-3-1
nie weim czy kupi niemca jego kreca Jaguary weic podejrzewam ze ta klasa bedzie
_________________
VoLvO JeSt BoGiEm, ToNy NaŁoGiEm, HaMuLeC PoDsTaWa, CoFaNiE ZaBaWa moje gg 9401031

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » SEAT » CO POWIECIE O SEACIE?

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


wyświetlaj tu swoją reklamę za darmo oraz promuj się w katalogu

TestHub.pl - opinie, testy, oceny