LOGO

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » DAF » HISTORIA DAF-A

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

HISTORIA DAF-a

  
Golda15
01.03.2008 13:38:37
poziom 4



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Zwoleń

Posty: 304 #69532
Od: 2008-2-27
Początki działalności
1 kwietnia 1928 r. Hub van Doorne utworzył niewielką firmę konstruktorską 'Hub van Doorne, Machinefabriek en Reparatie-inrichting'. Firma rozpoczęła od zatrudnienia czterech pracowników w małym warsztacie, którego specjalnością było spawanie, kucie i prace konstruktorskie. w 1933 roku firma firma rozpoczęła montaż pierwszych podwozi.
w 1936 roku została opracowana pierwsza przyczepa służąca do przeładunków kontenerów kolejowych.



Pod koniec II Wojny światowej DAF ukończył prace projektowe nad nową przyczepą oraz, co ważniejsze, skonstruował trzy prototypy prawdziwego samochodu ciężarowego. W latach powojennej odbudowy w Holandii panował olbrzymi popyt na sprzęt transportowy. Rozpoczęto seryjną produkcję przyczep i naczep, dział konstrukcyjny pracował nad pierwszymi autobusami, zaś przygotowania do budowy fabryki samochodów nabierały rozmachu. Pierwsza część nowej fabryki produkującej podwozia została wybudowana na terenie położonym wzdłuż Geldropseweg, w miejscu gdzie fabryki DAF znajdują się do dziś.

We wrześniu 1949 r. ruszyła produkcja pojazdów komercyjnych. Początkowo były to trzy modele: trzytonowy A30, pięciotonowy A50 oraz sześciotonowy A60. Samochody te były napędzane silnikami benzynowymi Hercules oraz jednostkami wysokoprężnymi Perkinsa.


DAF A50


W 1957 roku firma uruchomiła produkcję jednostek napędowych na licencji Leylanda.
Wkrótce potem DAF opracował swoje własne wersje silników, np. jako jeden z pierwszych producentów zastosował turbosprężarki w silnikach Diesla przeznaczonych do samochodów ciężarowych.

W roku 1957 DAF wprowadził nową linię ciężkich samochodów - serię 2000.
W roku 1962 DAF zaprezentował "Euronaczepę" o jednolitym aluminiowym nadwoziu. Tego samego roku świat transportu poznał ciężarówkę z kabiną wyposażoną w leżankę - DAF 2600. Model ten został nazwany "matką międzynarodowego transportu drogowego" i zapewnił firmie DAF pozycję lidera w dziedzinie zapewniania komfortu pracy kierowcy.

Obrazek
DAF 2500


W roku 1970 DAF wprowadził zupełnie nową generację ciężarówek z odchylanymi kabinami (modele F 1600 - F 2200).
Trzy lata później, w modelu 2800 zastosowano o 20 cm szerszą kabinę, co okazało się jednym z największych sukcesów firmy. Wyposażony w kabinę z pełnowymiarowym podwójnym łóżkiem oraz w potężną jednostkę napędową o pojemności 11,6 litra, model 2800 był wspaniałym następcą słynnego modelu 2600. W modelu tym DAF jako pierwszy producent ciężarówek zastosował turbosprężarkę w połączeniu z chłodnicą międzystopniową ('intercooler'), dzięki czemu silnik mógł dostarczać większą moc oraz większy moment obrotowy już od najniższych obrotów silnika, przy korzystnym zużyciu paliwa.

Obrazek
DAF 2800


Sukces w segmencie ciężkim, jaki DAF osiągnął dzięki modelom 2800 oraz późniejszym 3300 i 3600, nabrał jeszcze większego rozmachu, gdy wprowadzono model DAF 95. Stylizacja kabiny modelu 95 opracowana została przez znanego włoskiego stylistę Giugiaro.

Obrazek


W roku 1994 DAF zaprezentował model 95 Super SpaceCab, mający jeszcze więcej miejsca w kabinie i oferujący większy komfort kierowcy

Obecnie DAF jes częścią międzynarodowego koncernu PACCAR Inc. (Pacific Car & Foundry), jednego z największych i najprężniejszych producentów ciężarówek na świecie, w skład którego oprócz DAF-a wchodzą Kenworth, Peterbilt, Foden

cdn...
_________________
NOrdic

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » DAF » HISTORIA DAF-A

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


wyświetlaj tu swoją reklamę za darmo oraz promuj się w katalogu

TestHub.pl - opinie, testy, oceny