LOGO

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » HYBRYDA » SAMOCHÓD HYBRYDOWYH

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Samochód HYBRYDOWYH

  
Golda15
16.03.2008 18:27:49
poziom 4



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Zwoleń

Posty: 304 #80359
Od: 2008-2-27


Ilość edycji Admina: 1
Potocznie samochód z hybrydowym układem napędowym, czyli układem posiadającym więcej niż jedno źródło energii (napędu); jedno ze źródeł (pierwotne) wytwarza energię, a pozostałe (wtórne) również ją akumulują; wtórne źródło energii akumuluje część energii źródła pierwotnego oraz energii kinet. pojazdu powstałej przy hamowaniu i zasila, stosownie do potrzeb, w dodatkową energię silnik napędowy; pierwotnym źródłem energii jest zwykle silnik cieplny (najczęściej spalinowy); w jednym z typów hybrydowego układu napędowego (elektromech., szeregowym) silnik cieplny jest połączony wałem z prądnicą stanowiącą drugi element pierwotnego źródła. Wtórnym źródłem energii jest akumulator elektr., mech. lub hydrauliczny. Akumulatory elektr. mają największą pojemność energ. w stosunku do mocy, natomiast ich wadą jest to, że wymagają długich czasów ładowania i wyładowania; oprócz tradycyjnych akumulatorów ołowiowych stosuje się znacznie lżejsze akumulatory np. kadmowo-niklowe. Jako akumulatory mech. wykorzystuje się gł. żyroskopowe akumulatory energii kinet., w których element inercyjny (bezwładnik) w stanie naładowania wykonuje ruch obrotowy; akumulatory te wykazują b. wysoką sprawność, jednak ich stosowanie jest ograniczone przez problemy bezpieczeństwa związane z dużą prędkością wirowania bezwładników (do 200 tys. obrotów/min) oraz zjawisko samowyładowania, wynikające ze strat spowodowanych tarciem. Akumulatory hydrauliczne magazynują energię w postaci ciśnienia sprężonego azotu; mają małą pojemność energ., ale mogą być szybko ładowane i wyładowane, a straty energii związane ze zmianami temperatury gazu są niewielkie. Eksploatowane są już pierwsze modele s.h. elektromechanicznych, czyli o układach napędowych złożonych z silnika spalinowego, prądnicy, maszyny elektr. i baterii akumulatorów elektr.; ich układy napędowe dzielą się na szeregowe i równol. (rys.); w układzie szeregowym cała energia zespołu silnik spalinowy prądnica (pierwotne źródło energii) jest przetwarzana na energię elektr., a następnie na mech.; w równol. układzie większość energii silnika spalinowego jest przenoszona przez zespoły mech. bezpośrednio do kół jezdnych samochodu. S.h. o napędzie równol. może wykorzystywać zarówno sam napęd elektr. (np. jazda w mieście, niewielkie odległości), jak i sam napęd silnikiem spalinowym (jazda na długich trasach). S.h. pozwala uzyskać znaczące oszczędności energii (dzięki odzyskowi energii) i oszczędzać środowisko silnik spalinowy może być znacznie mniejszy niż w samochodzie z klas. układem napędowym, a pracując w miarę ustalonych i optymalnych dla niego warunków zużywa znacznie mniej paliwa oraz wytwarza mniej spalin i o mniejszej toksyczności.
_________________
NOrdic

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » HYBRYDA » SAMOCHÓD HYBRYDOWYH

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


wyświetlaj tu swoją reklamę za darmo oraz promuj się w katalogu

TestHub.pl - opinie, testy, oceny